Atslodzes dienas – ko, kad un kā?

Ja gribētu uz vienas rokas pirkstiem saskaitīt rakstus dienā, kas ir par un ap tievēšanu, veselīgu uzturu un sportošanu, tas noteikti nebūtu iespējams. Raksti patiešām ir ārkārtīgi daudz un cilvēks, kurš šajā jomā nav nopietni izglītojies, var pavisam viegli apjukt. Vienā rakstā saka – ” ēd riekstus, tie darīs Tevi tievu” , citā – “rieksti ir šausmīgi trekni un liek uzbaroties. ” Bet šoreiz stāsts ne par riekstiem, bet par atslodzes dienām.

Uzreiz var teikt vienu – tas NAV brīnumlīdzeklis, uz ko cerēt aprīļa pēdējā nedēļā pirms peldsezonas sākšanās. Ak, nemānīsim viens otru un galvenais paši sevi – labākie rezultāti būs tad un tikai tad, ja domāsim par sevi visu gadu! Tieši Tev un tikai Tev ir jādzīvo savā ķermenī un fakts, ka vasarā šo ķermeni biežāk sanāk atrādīt citiem, manuprāt, neiztur kritiku. Vai tad nav lieliski justies skaistam visu gadu? Vai tad vēlamies būt tvirtas un kārdinošas citu dēļ vai arī tā, lai pašai patīkami lūkoties uz sevi spogulī?

Otrais, ko gribētu pateikt, domāju, ka neko nevajadzētu uztvert par bībeles patiesību. Neko, kas rakstīts kādā no rakstiem par veselīgu uzturu. Arī ne šo rakstu! Pasarg Dies’  😉 Mūsu ķermeņi ir ārkārtīgi atšķirīgi un pie vienādiem nosacījumiem reaģē dažādi. Es piedāvāju tikai skatījumu, kas ir apliecinājies par patiesu esam, skatoties no manas prizmas. Un to, manuprāt, vajadzētu atcerēties ik vienam, vai tas ir raksts par atslodzes dienām, par laikapstākļiem vai par politisko situāciju kādā Austrumu valstī.

Tātad – atslodzes dienas ir dienas, kad ļaujam ķermenim mazliet atpūsties. Īpaši izplatītas tās ir pēc smagām dzimšanas dienām un īpaši jau pēc “piespiedu” (varētu domāt, ka karoti kādam mutē bāž (ja neskaita zīdaiņus :)) ) izēšanās svētkiem jeb Ziemassvētkiem. Atslodzes dienas var ieturēt gan pēc mēness fāzēm, gan vienkārši uz savu galvu, kad jūt to par nepieciešamu. Izmantot mēness fāžu atslodzes ieteicams dāmām un kungiem, kuri vēlas ne tikai attīrīties, bet arī patiešām nomest svaru. Pati neesmu tam pievērsusies, taču no malas ir dzirdēti piemēri, kur tas ir bijis patiešām noderīgi un ar rezultātiem! Atslodzes dienas pēc mēness fāzēm parasti ilgst no 12-24 stundām atkarībā no mēness fāzēm. Taču, ja atslodzes diena sākas 16.54, tas nenozīmē, ka 16.45 vēl ir pieļaujams štopēt speķa pīrāgus un mannā putras ar sviesta “saulītēm” un ievārījumu. Ieteicams pirms un pēc atslodzes dienas ieturēt pietāti.

Re, 2015. gada atslodzes dienas un laiki (avots http://tava-pasaule.lv/atslodzes-dienas-2015-gadam/) –

Februāris
No 3.02. plkst. 13.09 līdz 4.02. plkst. 13.09 (24 st., pilns mēness)
No 11.02. plkst. 23.50 līdz 12.02. plkst. 11.50 (12 st., dilstošs mēness)
No 18.02. plkst.13.47 līdz 19.02. plkst. 13.47 (24 st., jauns mēness)
No 25.02. plkst. 13.14 līdz 26.02. plkst. 01.14 (12 st., augošs mēness)

Marts
No 5.03. plkst. 08.05 līdz 6.03. plkst. 08.05 (24 st., pilns mēness)
No 13.03. plkst. 13.48 līdz 12.03. plkst. 01.48 (12 st., dilstošs mēness)
No 19.03. plkst.23.36 līdz 20.03. plkst. 23.36 (24 st., jauns mēness)
No 27.03. plkst. 03.43 līdz 27.03. plkst. 15.43 (12 st., augošs mēness)

Aprīlis
No 4.04. plkst. 03.06 līdz 5.04. plkst. 12.44 (24 st., pilns mēness)
No 12.04. plkst. 00.44 līdz 12.04. plkst. 12.44 (12 st., dilstošs mēness)
No 18.04. plkst.09.57 līdz 19.04. plkst. 09.57 (24 st., jauns mēness)
No 25.04. plkst. 20.55 līdz 26.04. plkst. 08.55 (12 st., augošs mēness)

Maijs
No 3.05. plkst. 18.42 līdz 4.05. plkst. 18.42 (24 st., pilns mēness)
No 11.05. plkst. 07.36 līdz 11.05. plkst. 19.36 (12 st., dilstošs mēness)
No 17.05. plkst. 19.13 līdz 18.05. plkst. 19.13 (24 st., jauns mēness)
No 25.05. plkst. 14.19 līdz 26.05. plkst. 02.19 (12 st., augošs mēness)

Jūnijs
No 2.06. plkst. 07.19 līdz 3.06. plkst. 07.19 (24 st., pilns mēness)
No 9.06. plkst. 12.42 līdz 10.06. plkst. 00.42 (12 st., dilstošs mēness)
No 16.06. plkst. 05.05 līdz 17.06. plkst. 05.05 (24 st., jauns mēness)
No 24.06. plkst. 08.02 līdz 24.06. plkst. 20.02 (12 st., augošs mēness)

Jūlijs
No 1.07. plkst. 17.20 līdz 2.07. plkst. 17.20 (24 st., pilns mēness)
No 8.07. plkst. 17.24 līdz 9.07. plkst. 05.24 (12 st., dilstošs mēness)
No 15.07. plkst. 16.24 līdz 16.07. plkst. 16.24 (24 st., jauns mēness)
No 24.07. plkst. 01.04 līdz 24.07. plkst. 13.04 (12 st., augošs mēness)

Jūlijs/Augusts
No 31.07. plkst. 01.43 līdz 1.08 plkst. 01.43 (24 st., pilns mēness

Augusts
No 6.08. plkst. 23.03 līdz 7.08. plkst. 11.03 (12 st., dilstošs mēness)
No 14.08. plkst. 05.53 līdz 15.08. plkst. 05.53 (24 st., jauns mēness)
No 22.08. plkst. 16.31 līdz 22.08. plkst. 04.31 (12 st., augošs mēness)
No 29.08. plkst. 09.35 līdz 30.08. plkst. 09.35 (24 st., pilns mēness)

Septembris
No 5.09. plkst. 06.54 līdz 5.09. plkst. 18.54 (12 st., dilstošs mēness)
No 12.09. plkst. 21.41 līdz 13.09. plkst. 21.41 (24 st., jauns mēness)
No 21.09. plkst. 05.59 līdz 21.09. plkst. 17.59 (12 st., augošs mēness)
No 27.09. plkst. 17.50 līdz 28.09. plkst. 17.50 (24 st., pilns mēness)

Oktobris
No 4.10. plkst. 18.06 līdz 5.10. plkst. 06.06 (12 st., dilstošs mēness)
No 12.10. plkst. 15.06 līdz 13.10. plkst. 15.06 (24 st., jauns mēness)
No 20.10. plkst. 17.31 līdz 21.10. plkst. 05.31 (12 st., augošs mēness)
No 27.10. plkst. 02.05 līdz 28.10. plkst. 02.05 (24 st., pilns mēness)

Novembris
No 3.11. plkst. 08.24 līdz 3.11. plkst. 20.24 (12 st., dilstošs mēness)
No 11.11. plkst. 07.47 līdz 12.11. plkst. 07.47 (24 st., jauns mēness)
No 19.11. plkst. 02.27 līdz 19.11. plkst. 14.27 (12 st., augošs mēness)
No 25.11. plkst. 12.44 līdz 26.11. plkst. 12.44 (24 st., pilns mēness)

Decembris
No 3.12. plkst. 03.40 līdz 3.12. plkst. 15.40 (12 st., dilstošs mēness)
No 11.12. plkst. 00.29 līdz 12.12. plkst. 00.29 (24 st., jauns mēness)
No 18.12. plkst. 11.14 līdz 18.12. plkst. 23.14 (12 st., augošs mēness)
No 25.12. plkst. 01.11 līdz 26.11. plkst. 01.11 (24 st., pilns mēness)

Klasiski atslodzes dienās iesaka ēst tikai un vienīgi… ūdeni. Ak, vai, es goda vārds nespēju tā tikai uz ūdens bāzes iztikt pat dienu. Nepaēdot kļūstu kašķīga un Pusdienu mednieks to var apliecināt. 🙂 Visnotaļ, ja ir slikta pašsajūta, es nedomāju, ka tas ir pareizi un kaut kas IR jāieēd. Taču visa gudrība slēpjas tajā, ko izvēlamies “uzkost”. Noteikti piederu pie tā viedokļa, ka būtu drīzāk vēlams atslodzes dienās pārtikt no viegliem dārzeņiem vai kāda augļa, taču ar mēru! Arī no tiem var pārēsties. Nereti raksta, ka, ja gribas ēst, jāizmanto kefīrs. Nu, ņemot vērā manu skepsi (kas pārbaudīta uz pašas ādas) pret piena produktiem, es kefīru negribētu rekomendēt. Ja gribas par to uzzināt vairāk, iesaku izlasīt grāmatu Ķīnas pētījums (atkal – nav jāuztver kā Bībele. https://aannija.wordpress.com/2014/07/24/mazak-zini-labak-guli/ )

Tiesa, pati neizjūtu nepieciešamību pēc biežām atslodzes dienām, jo katru dienu domāju, ko likt mutē un reti ir tā, ka prasās “attīrīties”. Tomēr no seniem laikiem atceros smaguma sajūtu, kas reizēm mocīja un tādām reizēm atslodzes dienas ir kā radītas.

Ak, jā, kafiju nav ieteicams lietot atslodzes dienā. Tā ķermenim ir papildus slodze, nevis veldzējums!

Atslodzes dienā noteikti jāizdzer 2l tīra ūdens! Lieliski, ja tas ir augstvērtīgs ūdens, taču esat uzmanīgi ar stipri mineralizētajiem ūdeņiem ar augstu sāļu saturu – tos pārlieku lielos daudzumos nav ieteicams lietot. Ūdens nepieciešams, lai ķermenis, meklējot ēdiena rezerves un atrodot dažādas drazas, spētu tās drazas veiksmīgi izvadīt ārā.

Atslodzes dienu vēlams veikt tad, kad nav fiziskas piepūles. Gluži vienkārši var sareibt galva un pašsajūta kopumā var būt drausmīga. Nedomāju, ka tas būtu pareizi. Tāpat piesardzīgam ir jābūt, ja ir kādas veselības problēmas, kas prasa vai tieši ierobežo kāda produkta patēriņu. Sekojiet savai pašsajūtai! Atslodzes dienas visbiežāk veic 1x nedēļā, taču klausīties, kā ķermenim prasās.

Dažas idejas atslodzes dienas receptēm (bez badošanās 🙂 :

Healthy drink, vegetable juice, studio shot

Kokteiļi:

1)Upenes vai zemenes, banāns, smiltsērkšķis, ūdens (ja gribas piesiet dūšu)

2) Svaiga ābolu sula, selerijas kātu sula, svaiga ingvera sula (šī ir īsta attīrīšanās bomba)

3) Biešu sula, burkānu sula, ūdens (svaigi spiestas sulas nav ieteicams dzert vairāk par 0,5l dienā, cik esmu lasījusi, īpaši tik “jiftīgas”)

4) Spināti, banāns, kivi, gurķis

NE atslodzes dienās var likt klāt arī auzu pārslas, auzu klijas, linsēklas, sojas, mandelu, govs pienu, jogurtu utt.

Salāti:

-Burkāns, kālis, ābols, grauzdētas saulespuķu sēklas

-Tomāts, gurķis, salātlapas, diedzētas sēklas, paprika

-Salātlapas, biete, saulespuķu sēklas

Variācijas pēc sirds patikas 🙂