Nevainīgā puķkāpostu pica

Nevainīgā puķkāpostu pica

Šo recepti es jau labu laiku gribēju pamēģināt, bet visu laiku kaut kas atturēja. Jāatzīst, ka pēdējos mēnešos puķkāposts galīgi nav prasījies apstrādātā veidā, līdz ar ko līdz katlam tas tā arī netika. Taču noskatoties Gatavo3 raidījumu, kur Linda gatavoja savu versiju par puķkāpostu (ziedkāpostu) picu, nolēmu, ka jābeidz māžoties un jāmēģina man arī.

Recepte patiešām ekstrēmi veselīga – nav ne papildus eļļu, ne kviešu vai laktozes, ar ko mans puncis ne labprāt draudzējas. Derēs arī tiem, kuri alerģiski pret riekstiem, piemēram.

Jāpiemetina, ka mans skeptiskais testētājs bija sajūsmā un apēda 3/4 picas vienā rāvienā. Pieļauju, ka būtu apēdis arī to 1/4, ja vien es arī negribētu pagaršot, kā tad sanāca. :))

Recepti var gatavot gan veģetāru, gan vegānisku.

Kas tad nepieciešams?

1) Makans puķkāposts (ak, svaru atkal nemācēšu pateikt, bez nu mazs nebija, klausiet sajūtām 🙂 )

2) 1 ola vai 2 “linsēklu olas”. (1 ola = 1 ēd. k. maltu linsēklu, kas izšķīdinātas 3 ēd. k. ūdens, atstāj mazliet uzbriest)

3) garšvielas – pēc sirds patikas – es liku rozmarīnu, baziliku, šķipsnu sāls, var likt arī ķimenītes vai jebko citu, kas sirdij tīk. Dažās receptēs “treknākai” versijai liek klāt kādu cieto sieru. Būs papildus kraukšķis!

4) Picas virsējā kārta – jebko, ko sirds vēlas. Es liku – 1) tomātu mērci (bez konservantiem), 2) paprikas aso pastu (der arī adžika), 3) melnās olīvas 4) bambusa dzinumus 5) vegānisko mocarellu, kazas sieru vai parmezāna sieru pēc sirds patikas 6)tomātus 7) kādas zaļās lapiņas (spināti, bietīšu lapas, rukola utt.), 8) šampinjoni.

Kas jādara?

1) Sadala puķkāpostu mazās rozetītēs, patiešām mazās!

2) Vāra ūdenī 5-7 minūtes

3) Ieliek caurdurī notecināties un ļauj atdzist

4) Liek tīrā dvielītī vai blīvā marlē un žmiedz cik spēka ārā lieko ūdeni. Šis ir īstais brīdis piesaistīt spēcīgo dzimumu. Tajā brīdī, kad šķiet, ka viss ir izžmiegts, tā nav. Žmiedz vēl! Tas, cik veiksmīga sanāks “mīkla”, ir vistiešākajā mērā atkarīgs no šī brīža.

FotorCreated22

5) Kad domā, ka pietiek, liec masu bļodā, pievieno īsto vai vegāno olu, garšvielas un kārtīgi samaisi. Mīkla neturēsies tik cieši kopā kā kviešu mīkla, piemēram, tai jābūt samērā irdenai. Un sausai! Ja šķiet, ka ir par slapju, var pievienot kādus miltus pēc savas patikas. Es noteikti liktu rīsu miltus, jo tie labi uzsūc mitrumu un ir ar neitrālu garšu.

6) Izklāj mīklu uz cepampannas. Es liku pēc iespējas plānāk, bet lai neveidojas caurumi. Mans galvenais testētājs teica, ka viņam nemaz nepatiktu, ja visa mīkla būtu supersausa un superkraukšķīga, patika, ka mazliet mitrums bija, bet apkārt bija kraukšķis.

7) Liec cepties ~ 170 grādos uz ~ 40min. Jāskatās pēc mīklas biezuma un cepeškrāsns īpatnībām, kā arī to, kādu rezultātu gribas sasniegt.

8) Kad mīkla gatava, liek virsū garnējumu un ieliek vēl uz 15 min.

9) Voila! Gatavs 🙂 Pārkaisa ar svaigām lapiņām un var ēst nost.

IMG_4704