Šokobrūnīši jeb brauniji

Tā kā aiz vien uzskatu, ka saldie var būt patiešām veselīgi UN garšīgi, turpinu eksperimentēt bez klasiskām kūku sastāvdaļām (krēmsieriem, baltajiem miltiem, sviesta utt.). Nē, es nesaku, ka citas kūkas ir sliktas, nebūt ne, taču man priekš sevis patiesi ir izaicinājums pagatavot kaut ko, kas derētu cilvēkiem ar alerģijām, nepanesībām u.c. uzliktiem pārbaudījumiem. Nereti šādiem cilvēkiem šķiet, ka viņi ir apdalīti, taču patiesībā tā nav taisnība. 🙂

Lūk, mana versija par “braunijiem”, kurus esmu izmēģinājusi vairākās versijās, par kurām arī pastāstīšu. Jūs izvēlieties savējo!

Būtībā, ņemot vērā, ka neviena no sastāvdaļām nav neēdama “jēla”, cepamā masa ir garda un ēdama arī tāpat (jā, blendējamais trauciņš tiek kārtīgi izlaizīts :D). Galvenais nebaidieties pagaršot masu pirms cepšanas un pielāgot savām garšu kārpiņām, lai nav par rūgtu, par saldu vai vēl kaut kā – klausi savām sajūtām, nevis receptes sastāvdaļām! 🙂

Un vispār, es atzīšos, es tik ļoti biju noilgojusies uztaisīt kādu rakstu! Ahh, pilnīgi jūtos vainīga, ka nesanāk biežāk! Bet, ko nu par vaimanām –

Kas nepieciešams? (Porcija derēs kādiem 4 cilvēkiem)

Kā jau minēju, sastāvdaļas var variēt un nevajag baidīties ar tām rotaļāties – negaršīgi nebūs! 🙂

-kakao (aptuveni 6 tējkarotes)

-~100 g saulespuķu sēklas (lobītas)

-~2 mazie avokado (kādi nopērkami Rimi, tajos maisiņos kur daudzi kopā)

-2 ē.k. maltas auzas t.i. auzu miltu

-2 ē.k. rīsu miltu

-~100g ūdens

-saldinātājs pēc izvēles (vienreiz liku medu, citreiz dateļu sīrupu, derēs arī agaves sīrups utt.), runā, ka arī šķipsna sāls dod nenovērtējamu garšu buķeti 🙂

-JA negaršo melnā šokolāde, iesaku iejaukt kokosriekstu pienu, lai padarītu to maigāku. Tie, kuriem nav iebildumu pret pienu, var pievienot kondensēto pienu.

-blenderis

-ja vēlas – rieksti pēc izvēles vai, piemēram, šokolādes gabaliņi, ko iemaisīt masā pirms cepšanas. var papildināt arī ar banānu saldumam vai, piemēram, aprikozēm, plūmēm, rozīnēm. Tāpat, ja ir vēlme, var papildināt ar garšvielām – vaniļu, kanēli, kardamonu utt.

Kas jādara?

-ieliek malties saulespuķu sēklas – samaļ miltos, viendabīgā masā. Patiesībā saulespuķu sēklas ir absolūti nenovērtēts produkts – lētas, veselīgas un garšīgas!

-pievieno kakao, maļ.

-pievieno atlikušās sastāvdaļas

-beigās iemaisa (pēc izvēles) riekstus, augļus vai šokolādi.

-Liek visu masu silikona vai kādā citā ērtā cepamtraukā (es ieziedu mazliet ar olīveļļu katram gadījumam). Biezums  – aptuveni 3 cm. Šajā brīdī patiesībā sākas grūtākā daļa – ir ļoti svarīgi brauniju nepārkūpināt. Tātad, manā plītī, kura cep no apakšas, es šo gardumu liku cepināt 180 grādos uz 25 minūtēm. Iepriekšējā reizē, kad gatavoju to pašu tikai bez avokado, liku 35 minūtes cepināt un bija ievērojami par sausu (garšīgi tāpat, bet noteikti prasījās tēja blakus). Universālu padomu grūti dot. Droši vien šajā gadījumā “labāk mazāk, nekā vairāk”. No ārpuses būs grūti pateikt, vai ir gatavs un sērkociņš nebūs palīgs, jo masai ir jābūt iekšā slapjai, lai būtu garšīgi. 🙂

-Pasniegt var ar saldējumu, šokolādes masu (avokado nutellu var ziest pa virsu) vai pat ar ievārījumu. Ko nu sirds kāro. 🙂

*iedvesma http://thevegan8.com/2015/04/22/vegan-double-chocolate-sunflower-brownies/

kuka