Biešu pesto

Ziniet, šī atkal  ir viena no tām lietām, uz kuru skatījos ar skepsi. Jā, šī nav vairs hiper oriģināla recepte, bet par spīti tam tā netiek plaši izmantota (vismaz es nezinu nevienu, kurš mājās sev vai ciemiņiem to gatavo). Bet ziniet ko? Velti! Tiešām forša alternatīva, ko likt uz maizītes vai ar ko vienkārši panašķēties. To, vai šo recepti saukt par biešu pesto, krēmu vai pastēti ir jūsu darīšana, bet es pieturēšos pie tā, kā to visbiežāk dēvē tīmeklī.

Izmantot to var, liekot uz rupjmaizes, ar krekerīšiem vai, piemēram, izmantojot kā mērci priekš spageti. Iespējams ļoti plaši variēt ar recepti, padarot to “kreptīgāku”, piemēram, pievienojot vairāk riekstus vai eļļaināku, pievienojot vairāk olīveļļas, kas spēcīgāk atgādinās oriģinālā pesto konsistenci.

Lielais bonuss šīm pesto ir tāds, ka tas ir ĻOTI ātri pagatavojams (īpaši, ja ir gatavas vārītas bietes), tam ir maz sastāvdaļu un tas ir ļooooti veselīgs. Tas derēs arī vegāniem, tas ir bez glutēna un bez laktozes.

Kas nepieciešams? (Porcija 2 bagātīgi apziestām Ķelmēnu rupjmaizes šķēlēm)

-130g vārīta biete
-1-2 ķiploka daivas (man garšo asāks, tāpēc liku 2)
-šķipsna sāls (ja garša par pliekanu, jāpieliek vēl šķipsna 🙂 )
-3 ēdamkarotes citrona sula
-Mandeles vai Indijas rieksti (10gab), ja gribas neitrālāku garšu, savukārt valrieksti (5 gab), ja gribas izteiktāku, rūgtenāku garšu.
-3 ēdamkarotes olīveļļas (extra virgin)

-papildus iespējams variēt, pievienojot medu, mājās gatavotu majonēzi, koriandru, pētersīļus, vai, piemēram, Parmezāna sieru/rauga pārslas.

Kas jādara?

-Ieliek sagrieztu bieti un pārējās sastāvdaļas blenderī un maļ līdz vienmērīgai konsistencei. Ja gribas šķidrāku un viendabīgāku, pievieno vēl mazliet olīveļļu. Gatavs aptuveni 2 minūšu laikā.

IMG_5208