Kaņepju proteīna smūtijs

Kaņepju proteīna smūtijs

Nereti redzam rakstus un dzirdam viedokļus par to, ka tiek ieteikts “palielināt uzturā XX mikroelementa daudzumu”, “palielināt olbaltumvielu saturu uzturā” utt. un tā joprojām. Viens lielisks produkts šajā ziņā ir kaņepes. Kaņepju proteīna pamatsastāvā vajadzētu būt tikai kaņepju sēklām un noteikti nevajadzētu būt tādām sastāvdaļām, kuras ir grūti izlasīt. Šo produktu nevajadzētu uztvert par uztura piramīdas pamatu, bet gan kā lielisku, papildinošu elementu. Īpaši būtisks tas ir tiem, kuri ir izvēlējušies veģetāru vai vegānu uzturu ikdienā. Kaņepju proteīna sastāvā, kā jau var noprast, pamatā ir liels olbaltumvielu saturs – aptuveni 45-50g uz 100 gramiem, tāpat tās satur nozīmīgās, neaizvietojamās taukskābes (aptuveni 10g uz 100g). Vienlaikus, kaņepju sēklas satur visas 9 neaizvietojamās aminoskābes, kā arī dažādus dzīvībai nepieciešamus mikroelementus, piemēram, dzelzi, cinku un citus. Jāatzīst gan, ka vienīgais mīnuss kaņepju sēklām ir to cena. Lai arī ir receptes, kur kaņepju proteīnu izmanto pat miltu vietā kūkās un mafinos (skatīt attēlu zemāk), tā kopējā cena automātiski būs diez gan augsta.

Visvienkāršākā lietošana ir, ja proteīnu pievieno kādam ēdienam – jogurtam, putrai, vai kā šajā gadījumā – smūtijam jeb veselības kokteilim. Šis var būt lieliskas, ātras brokastis un ir piemērojamas kā vīrieša vajadzībām, tā sievietes vajadzībām (iespējams mainīt kaloritāti un sāta sajūtu ar dažādām sastāvdaļām).

Šo produktu iespējams iegādāties dažādos bio veikaliņos un arī “pa taisno” no ražotājiem. Tā kā es atbalstu vietējās produkcijas izmantošanu, tad pasūtīju to caur www.partikasgrozs.lv . Starp citu, tur slēpjas ne viens vien patiešam lielisks produkts – viss ir vietējs un liela daļa ir bioloģiski sertificēta. Pasūtīšana arī pavisam vienkārša (atzīmē produktus, tie tiek pievienoti grozam, apmaksā un saņem jau nākamajā pirmdienā), pie tam arī pieeja ir personiska un sirsnīga, par ko pati arī pārliecinājos.

Liesā jeb vienkāršā varianta sastāvdaļas:
-1 banāns
-200 ml auzu vai cita piena
-2-3 ēdamkarotes kaņepju proteīna (lietoju no Kalna rēķiem)
-(papildus var pievienot linsēklas, godži ogas utt.)

Sātīgais variants:
+60g auzu pārslas, lai padarītu šķidrāku var pievienot papildus pienu vai ūdeni

Kaloriju bumba:
+kokosriekstu piens
+kādu riekstu sviests (zemesriekstu vai Indijas riekstu, piemēram)
+agaves, kļavu lapu, dateļu vai cits sīrups vai medus pēc patikas un iespējām.

kanepju proteins

Pagatavošana: visu saliek trauka un blendē ar rokas vai parasto blenderi. 1 minūte un brokastis vai veselīga uzkoda ir gatava. Īpaši vērtīgi tiem, kuri nodarbojas ar aktīvu sportu un ir nepieciešams ātri atgūt savus spēkus.