Polenta frī

Polenta frī

 

polenta frii

Jau izsenis uzturā lietoju kukurūzas putraimus un, lai arī ne sevišķi bieži, tomēr iespējas, ko ar tiem iesākt, ir pietiekoši daudz.

Jāatzīstas, ka šīs receptes iedvesmu smēlos no video un receptēm, ko redzēju internetā un nolēmu pamēģināt arī pati divos variantos – vienkrāsainus polentas frī un divkrāsainus polentas frī, kur talkā ņēmu lillā burkānu pulveri. Garšas ziņā tas absolūti neko nemaina, taču piešķir patiešām interesantu nokrāsu ēdienam. Kā jau parasti, šim ēdienam ir daudz un dažādi paveidi un pagatavošanas iespējas. Noteikti nevajag baidīties lūkoties pēc savas ideālās receptes!

Tāpat, gribu pieminēt, ka derēs tiem, kuri nedraudzējas ar glutēnu (recepte ir bezglutēna), kā arī  – to iespējams pagatavot vegānu.

Kādas sastāvdaļas ir nepieciešamas?

  1. Kukurūzas putraimi ~120 grami
  2. Ūdens (aptvueni 4x vairāk)
  3. 2 Lauru lapas/ķiploku pulveris/ buljons/ buljons+piens/ saulē kaltēti tomāti/ parmezāna siers/ rauga pārslas/ zaļumi/ citas garšvielas (es izvēlējos lauru lapas, ķiploku pulveri, saulē kaltētus tomātus, rauga pārslas, sāli un šķipsnu cukura)
  4. 20-30g sviesta vai cita taukviela
  5. papildus mazliet olīveļļa
  6. Cepamais papīrs
  7. Papildus – ja gribas, var pievienot kādu krāsojošu pulveri kā manā gadījumā

Kas jādara?

  1. Vāra kukurūzas putru izvēlētajās garšvielās (ja vāra lauru lapās, tad jāliek klāt jau pašā sākumā) līdz tā kļūst tumīga. Pievieno izvēlēto taukvielu.
  2. Traukā ar gludu virsmu (piemēram cepeštraukā vai kur citur) ieklāj cepampapīru un lej iekšā masu. Ja masa vienkrāsaina, tad visu uzreiz, ja nē, tad vispirms dzelteno daļu (pusi), tad krāsaino daļu (otru pusi). Masai vajadzētu būt ne biezākai par 1-1,5 cm. Atstāj atdzist līdz masa ir kļuvusi pavisam cieta.
  3. Kad tā ir pavisam cieta un auksta, sagriež to ar nazi 1cm biezās strēmelītēs.
  4. Liek uz cepešpannas sagrieztos gabaliņus un viegli apsmidzina ar olīveļļu (iespējams, var to arī nedarīt). Ja ir vēlme, pievieno papildus garšvielas.
  5. Cep 180 grādos aptuveni 20 minūtes, bet jāparūpējas par to, lai gabaliņi tiktu grozīti un lai vienmērīgi izceptos.

*Strēmelītēm jābūt vienmērīgi apceptām, lai tās būtu kraukšķīgas. Piedevām – tām jābūt gada plānām, lai kraukšķis dominētu (jo iekšpuse būs mīksta).

Pasniegt var ar tādu mērci, kas sirdij tuva – tomātu mērci, krējumu, humusu, biešu pesto, avokado mērci vai jebko, kas šķiet, ka labi derētu. Starp citu, lieliski izskatās arī, ja klāt ir burgers, uz pirmo acs uzmetienu būs pat grūti pateikt, ka tie nav frī kartupeļi (skatīt pašā apakšā).

FotorCreated

Te arī video recepte, ja kādam noder iedvesmai !

Baked Polenta Fries with Garlic AioliBaked Polenta Fries with Garlic AioliFull recipe: http://taste.md/1Rd0GMw

 

polenta sticks

Fellowship-of-the-Vegetable-Black-Bean-Quinoa-Burger

Dalīties un sekot: