Alternatīvie suši

Alternatīvie suši

Kā jau ar mani tas mēdz notikt – reizēm esmu ļoti skeptiska kādiem ēdieniem vai dzērieniem. Tomēr esmu priecīga, ka nereti skepsei nav pamata un ēdiens patiesībā ir patiešām lielisks. Tā notika arī ar vegānajiem suši. Neslēpšu, ka suši ir viens no maniem mīļākajiem ēdieniem un reizēm pat ir grūti apstāties pie sajustas sāta sajūtas. 🙂 Tiesa, nekad neesmu bijusi sajūsmā par “plika gurķa” suši vai “plikas paprikas vai avokado” suši. Tie šķituši pliekani un bezgaršīgi. Tieši šī iemesla dēļ biju ļoti skeptiska arī pret klasiski vegānajiem raw suši (diez, ko senlatvieši padomātu, ieraugot šo vārdu virknējumu?), kuri ne tikai nesatur dzīvnieku izcelsmes produktus, bet ir arī bez klasiskajiem suši rīsiem. Lai nu kā, ceru, ka noderēs vismaz informācijai, ja arī pats vai pati nesadūšosies tos gatavot. Taču, ja tomēr gatavosi, tad noteikti tiksi pie ļoti veselīgas, svaigas, vitamīniem pilnas maltītes!

Ko tad likt suši rīsu vietā, ja ne rīsus?!

Divas populārākās iespējas, ko esmu redzējusi ir mīksti, zaļie salāti vai arī puķkāposti un/vai pastinaki. Zaļie lapu salāti klājami tāpat (taču tos grūtāk, manuprāt, satīt stingrā rullītī un personīgi man ne ļoti ērti un parocīgi šķiet), savukārt puķkāpostus un pastinakus ir jāsamaļ līdz viendabīgai konsistencei. Tāpēc šoreiz tieši par pēdējiem!

*No lasītāju ieteikumiem varu pievienot, ka arī rīvēts kālis/rācenis der “rīsu” pildījumam vienlīdz labi. Pati vēl neesmu pamēģinājusi 🙂

Iespējams parādīsies jautājums – kā tad tie turēsies kopā, ja suši rīsiem vēl speciāli tiek pievienots etiķis, lai tas liptu? Patiesībā varianti atkal ļoti dažādi. Mēģināju ar vairākām metodēm.

Ja pievieno puķkāpostam mazliet ūdens (pavisam čut, čut), tie būs putrīgāki, taču populārs variants ir avokado vai kokosriekstu piena biezās daļas pievienošana. Jā, masai vajadzētu būt mazliet mitrai un ķepīgai, jo tad būs vieglāk, bet man sanāca satīt rullīti arī ar vienkārši kripatiņu ūdens pievienošanas. Ja masa būs mitrāka, ķepīgāka, tā labāk salips kopā ar nori lapu un būs vieglāk gan satīt, gan griezt. Uzmanību! Lai suši sagrieztu veiksmīgi, ir jābūt ļoti labam, asam nazim, lai suši lapa neskrietu prom no pildījuma. Viennozīmīgi ziedkāpostu/pastinaku “rīsus” iespējams ēst arī tāpat, taču noteikti tiem jāpiešķir kāda garša, jo citādi būs patiesi pliekani un es pat teiktu, ka neēdami.

Šis ir apkopojums no puķkāpostu rīsu receptēm, ko esmu redzējusi, ceru, ka jums noderēs (lielu daļu no tām var likt iekšā arī suši):

Spāņu Ziedkāpostu Rīsi – pievieno 1 tējkaroti sarkano piparu pārslas + 50g mīļākās salsas mērces + sagrieztus tomātus + jalapenos pipari + svaigs pētersīlis
Karija Ziedkāpostu Rīsi – 1 tējkarote karija (derēs arī karija pasta) + smalki sasmalcināts ingvers + mazliet sarkano čili piparu + laima sula
Cepti Ziedkāpostu Rīsi – pievieno sakultu olu + 1 ēdamkaroti sezama sēklas + pāris piles sojas mērces
Itāļu Ziedkāpostu Rīsi – pievieno oregano (raudeni) + svaigu baziliku + sakapātus saulē kaltētus tomātus + sakapātu sarkano sīpolu
Saldie Ziekdāpostu Rīsi – šķipsna kanēļa + stēvija/cukurs/medus + vaniļas ekstrakts
Citrona Ziedkāpostu Rīsi – 2 ēdamkarotes citrona sulas + kārtīga šķipsna jūras sāls
Siera Ziedkāpostu Rīsi – kausēts siers/rauga pārslas/smalks, smalks parmezāns + mandeļu krējums + šķipsna kajennes piparu

Kas nepieciešams?

  • Ziedkāpostu un/vai pastinaku rīsi (skatīt iepriekšējo paragrāfu) – [izvēlētais dārzenis + kripatiņa ūdens vai izvēlētais dārzenis + kokospiena biezā daļa, VAI  izvēlētais dārzenis + avokado]
  • dzeltenā karija pasta
  • paprika (ņēmu sarkano)
  • avokado
  • svaigs gurķis
  • tamarinda, teriyaki vai sojas mērce pēc izvēles. Der arī citas pašgatavotas mērcītes.
  • Nori lapas
  • var likt klāt kripatiņu sāls un rīsu etiķi ziedkāpostu masai

Kas jādara?

  • Samaļ ziedkāpostu/pastinaku viendabīgā masā, kas atgādina sadrupinātus rīsus, pievieno mīkstu avokado, lai masa kļūst mitrāka un ķepīgāka.
  • Ņem nori lapu un kārto ķepīgo masu uz tās gluži kā klasiskā suši gadījumā.
  • Pēc masas uzklāšanas liek virsū kārotās sastāvdaļas un, izmantojot bambusa sedziņu, tin suši ciet līdz kantainas formas iegūšanai. Jācenšas saspiest masu pēc iespējas blīvāku, lai ir vieglāk griezt un, lai nejūk ārā!
  • Ņem asu, slapju nazi un uzmanīgi griež 8 vienādos gabaliņos.
  • Pasniedz ar izvēlēto mērci. Priekā! 🙂

IMG_5389

Vēl daži (lasīt – glītāki) suši varianti. :)))
DSC_0114-1

 

Suši ar ziedkāposta rīsiem, rīsu etiķi, 1 tējkaroti ūdens, sāli, pipariem, ceļteku pulveri (3 tējk.)+ burkāni, mango,salātlapas, paprika + mērce no sojas, sriracha mērces, sezama eļļas, stēvijas un rīsu etiķa.

 

 

 

img_0633

 

 

Suši ar ziedkāposta, cukini un citrona sulas “rīsiem” + gurķi, papriku, dīgstiem, avokado un mango kubiciņiem + mērce no tahini mērces, pus citrona, pus laima, rīvēta ingvera (1 tējkarote) + kumina (1 tējkarote)

 

 

Cauliflower-Tofu-Sushi-680_1

 

 

Suši ar: 1 ziedkāposts, 4 burkāni, 2 tējkarotes rīsu etiķa vai umeboshi plūmju etiķa suši “rīsiem” + tofu, kokosriekstu eļļa, sāls + majonēze un srirachi mērce. Papildus autore iesaka pievienot pētersīļus, avokado, sezama sēklas, wasabi.

 

 

 

 

 

veggie_sushi_rolls_vegan_sushi3

 

 

 

Suši ar: Avokado, paprika, burkāns, cukini, diedzētās alfalafa sēklas + mērce, kurā ir rauga pārslas, Dižonas sinepes, Tamari mērce, citrons vai laima sula, pētersīļi, sāls un pipari