Majonēze bez olām

Majonēze bez olām

Majonēze, ko vari pagatavot 5 minūtēs, bez holesterīna, bez riska iegrābties vecā olā vai salmonelozē. Jā, mājās gatavota majonēze ir diez gan reta parādība, jo, lai arī ziņojumi par salmonellas bakteriju klātbūtni ir reti, tomēr cilvēki izvairās vistas olas lietot uzturā bez termiskas apstrādes. Vēl viens fakts, kas nerunā par labu visu olām ir augstais holesterīna daudzums. Kā tad pagatavot majonēzi, kas prasīs 5 minūtes, būs tik pat garšīga, ar tik pat labu konsistenci un pie tam bez riskiem tikt pie nevēlamiem blakus efektiem? Papildus – majonēzi iespējams pielāgot savām garšu kārpiņām un tajā pavisam noteikti nebūs lieku konservantu vai citu brīnumu. Ak, un jā, protams, ideāli derēs tie, kuriem ir alerģija no olām!
Jāņem gan vērā, ka eļļa tā kā ir bijusi, tā arī paliek majonēzes sastāvā, tomēr kvalitatīva eļļa ir uzskatāma ne tikai par nekaitīgu, bet ļoti labu produktu cilvēka ķermenim. Kā diētiska recepte gan šī noteikti nebūs 🙂

Kas nepieciešams?

  • 30g šķidrums no turku zirņu konserviem jeb aquafaba (pirms lietošanas sakratīt!)
  • Ne mazāk par 60g neitrālas eļļas (es lietoju olīveļļu, der arī saulespuķu vai cita). (Vislabāk, ja aquafaba un eļļas attiecība ir vismaz 1:3)
  • 2-4 ķiploka daivas
  • 2-4 sinepju tējkarotes
  • 2-4 mārrutku tējkarotes
  • sāls
  • ja patīk skābenas majonēzes, papildus var pievienot ābolu etiķi (ne vairāk par 1 tējkaroti) vai citrona sulu

 

Kas jādara?

  • Izspiež ķiploku caur ķiplokspiedi
  • Saliek visu blenderī un aaaaaaiziet!
  • Blenderē līdz masa ir balta, krēmīga un viendabīga
  • Pagaršo (atceries, ka tur nav jēla ola, tā kā droši 🙂 ). Pievieno papildus garšvielas pēc savām preferencēm. Ja majonēze ir Tavai gaumei par šķidru, papildus vari pieliet vēl eļļu VAI pievieno pāris turku zirņus, kas masu padarīs biezāku.
  • Liec klāt rasolam, siera salātiem vai jebkam citam, kur majonēze prasās. ‘
  • Lai labi garšo! 🙂

IMG_5524