Kārtainais bezglutēna ābolu pīrāgs

Kārtainais bezglutēna ābolu pīrāgs

Ābolu pīrāgi un pīrāgi vispār ir ārkārtīgi daudz un dažādi veidi. Šķiet, ka pati esmu izcepusi vismaz 5 veidu ābolu pīrāgus… un katrs nakamais šķiet aiz vien garšīgāks! Lai nu kā, šo pīrāgu nevaru turēt noslēpumā un labprāt padalīšos ar recepti.

Sastāvdaļu daudzums ir atkarīgs no
1. Veidnes lieluma diametrā un augstumā
2. No tā, vai āboli tiek rīvēti vai griezti pus-ripiņās

Cukura daudzums atkarīgs no:
1. Ābolu skābuma vai salduma
2. No gaumes

Sastāvdaļas (man bija ļoti maza formiņa, iesaku daudzumus dubultot vai trīskāršot):

  • 170g pilngraudu auzu milti
  • 30g kartupeļu ciete
  • Cukurs (liktu ne vairāk par 40g uz šo daudzumu)
  • 4 vidēji lieli āboli (rīvēti vai griezti plānās ripiņās). Vēlams ļoti sulīgi.
  • 1,5 tējkarotes kanēļa
  • Pus tējkarote kardamona
  • ~100g auksts sviests
  • Vaniļa
  • Sāls šķipsna
  • 1 tējkarote cepamā pulvera

Pēc izvēles – grauzdētas mandeles.

Kas jādara?

  • Sajauc kopā cepamo pulveri, kanēli, kardamonu, miltus, sāli, cukuru, vaniļu un kartupeļu cieti.
  • Sagriež ābolus plānās šķēlēs vai sarīvē – pēc izvēles. Ieeļļo veidni.
  • Vienmērīgi ieber 0,5cm sausā maisījuma.
  • Divās kārtās izkārto ābolus (tā, lai sevišķi nerēgotos miltu maisījums).
  • Mazliet uzber rīvētu sviestu. Pa virsu āboliem ber miltu maisījumu tā, lai neredz ābolus.
  • Tā turpina līdz augšai (man sanāca 4 miltu kārtas un 3 ābolu kārtas).
  • Pa virsu pēdējai miltu kartai atkal ber virsū rīvētu aukstu sviestu tā, lai nosegtos visa mīkla.
  • Liek krāsnī un cep 45 minūtes 180°C vai līdz zeltaini brūna augšiņa.
  • Var ēst tādu pašu vai pasniegt ar saldējumu.