Burkānu mazkūciņas

Burkānu mazkūciņas

Savā ideoloģijā par ēdienu pašā pamatā esmu pret ēdiena izniekošanu, izmešanu, tāpēc ik reizi, skatoties amerikāņu pusaudžu filmas, sažņaudzas sirds, kad sākas “ēdienu kaujas”.

Spiežot burkānu, ābolu vai kādu citu sulu, vienmēr domāju, ko varētu iesākt ar pārpalikumiem jeb “čužām”. It kā ko tur daudz – pats labums jau izspiests. Tomēr “čužās” ir ļoti daudz šķiedrvielu, no tām ir vieglāk pagatavot kūciņas, jo tās nebūs pārāk mitras un nejuks ārā. Patiesībā, par to interesējoties vairāk, atklājās, ka svaigēdāji un vegāni ļoti plaši izmanto arī dārzeņu un augļu svaigi spiesto sulu pārpalikumus. Lai arī neizklausās glaimojoši, tomēr receptes patiešām aci piesaista.

Izskatās taču labi vai ne?!

Tad nu izlēmu, ka jāmēģina man arī! Derēs arī tiem, kuri ēd ēdienu bez glutēna 🙂 Tomēr, ja nav pārliecības, protams, var pievienot arī miltus (kviešu vai tos pašus bezglutēna rīsu miltus).

Kas nepieciešams burkānu mazkūciņām?

-Burkānu-ābolu-ingvera “čužas”. Var izmantot arī tikai burkānu-ābolu, vai tikai burkānu sulu spiešanas pārpalikumus. Nokaunos, ka nenokonstatēju svaru 🙁 Tāpēc – pēc sajūtām!

-Ola vai olbaltums (izmantojot tikai olbaltumu, protams, sanāks diētiskāk 😉 ).

-Mazliet malts koriandrs, kanēlis, vaniļas cukurs, ingvers

-Sauja žāvētu plūmju un aprikožu, ja gribas papildus saldumu – 3-4 tējkarotes cukura vai mazliet stēvijas.

-1 ēdamkarote kokosriekstu eļļas

-sarīvēta apelsīna miziņa (puse no neliela apelsīna)

Kas jādara?

-Jaucam visu kopā, pildām mazkūciņu jeb maffinu formiņās un cepam!

-No šīs mīklas lieliski sanāks arī plācenīši. Cepjot tos kokosriekstu eļļā, rezultāts vispār varētu būt svētīgs  🙂

IMG_4563

-Cepu aptuveni 45 min 180 grādos jeb kamēr brūns!

-Ņemam ārā, dekorējam ar ko vien sirds kāro un priecājamies par rezultātu. Patiešām diētisks, veselīgs našķis, ko piekost pie vakara tējas vai rīta kafijas. 🙂

IMG_4567

 

 

Dalīties un sekot: